پکینگ گرافیتی

پکینگ گرافیتی که از الیاف خالص گرافیت تشکیل می‌شود به دلیل انعطاف و استحکام بالا در برابر حرارت در بسیاری از صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که تجهیز صنعتی فوق قابلیت تحمل دماهای بالا را دارد معمولا در صنایعی که حرارت نقش ویژه‌ای دارد بکار برده می‌شود. در حالت کلی پکینگ‌های حرارتی به دلیل انعطاف و مقاوت بالا در برابر حرارت‌های غیراستاندارد طول عمر بالایی دارند. در ادامه این مقاله به طور کامل به وظایف پکینگ‌های حرارتی و انواع آن‌ها پرداخته شده است.پکینگ گرافیتی

پکینگ گرافیتی چیست؟

پکینگ گرافیتی یکی از تجهیزات بسیار مقاوم در صنعت هستند که به دلیل سطح مقاومتی بالا و انعطاف فوق‌العاده کاربرد بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارند. از آنجایی که پکینگ‌های حرارتی نوعی عایق حرارت به شمار می‌آیند از آن‌ها در صنایعی که با حرارت سروکار دارند در راستای آب‌بندی کردن تجهیزات نفتی، گازی، پتروشیمی و غیره با دمای بسیار بالا استفاده می‌شود.

پکینگ‌های گرافیتی می‌توانند بدون هیچ مشکلی حرارت‌های بسیار بالا یا به عبارتی دماهای ۸۰۰ درجه سانتی گراد را نیز تحمل کنند که یکی از مزایای بسیار مهم آن‌ها به شمار می‌آيد. پکینگ‌های گرافیتی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه این مطلب به بررسی آن‌ها پرداخته شده است.

انواع پکینگ گرافیتی کدام است؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، پکینگ‌های حرارتی در انواع مختلفی وجود دارند که در همه آن‌ها قابلیت تحمل دماهای بالا و انعطاف پذیری به طور صحیحی حفظ شده است. مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم، به طور کامل انواع پکینگ حرارتی را توضیح می‌دهد.

پکینگ گرافیتی بدون سیم
همانطور که از نام پکینگ‌های گرافیتی بدون سیم مشخص است در تولید این تجهیز صنعتی از هیچ گونه مواد ناخالص یا سیم استفاده نشده است. به همین دلیل پکینگ گرافیتی بدون سیم به دلیل انعطاف و خلوص بالا بسیار مستحکم و ایمن است.

پکینگ گرافیتی با سیم
پکینگ‌ نسوز گرافیت سیم‌دار همانطور که از نام آن‌ها مشخص است از سیم‌هایی خاص به نام اینکنل و استنلس استیل تشکیل شده‌اند. این سیم‌ها مقاومت پکینگ فوق را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد به همین دلیل در موارد بسیار خاص که استحکام بالای پکینگ و مقاومت آن در برابر حرارت از اهمیت بالایی برخوردار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات و ویژگی پکینگ گرافیتی (حرارتی)

پکینگ‌‌ گرافیتی یکی از تجهیزات بسیار مستحکم در برابر حرارت و فشار بالا است. انعطاف بالای این تجهیز صنعتی باعث می‌شود تا در صنایعی که گرمای زیاد و خطر تغییر شکل مواد وجود دارد از پکینگ‌های حرارتی استفاده شود. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که پکینگ‌های حرارتی تحمل دماهای بالای تا ۷۰۰ الی ۸۰۰ درجه سانتی گراد را دارند. نوع سیم‌دار پکینگ‌های گرافیتی معمولا در صنایعی که فشار وارده بیش از حد مجاز است، بکار برده خواهد شد.

یکی از مواردی که ارزش نخ آب بندی گرافیتی را به میزان زیادی افزایش داده است مقاومت بالا در فضاهای اسیدی و بازی است. پکینگ‌های حرارتی که در وزن‌های کم تا حدود ۸۵۰ گرم بر متر وجود دارند، با استفاده از استحکام بالای خود می‌توانند فشار بالا را حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ بار تحمل کنند.

کاربرد پکینگ‌های حرارتی در صنعت

پکینگ‌های حرارتی دارای کاربرد‌های بسیاری هستند که در ادامه مبحث فوق به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

پکینگ‌های حرارتی به دلیل مقاومت حرارتی بالا و استحکام بی‌نظیر در صنعت پتروشیمی کاربرد دارند.
یکی دیگر از کاربرد‌های پکینگ حرارتی آب‌بندی مخازن بزرگ است.
با استفاده از پکینگ‌های حراارتی می‌توان مخازنی را که در آن‌ها مواد شیمیایی نگه‌داری می‌شوند به طور ایمن آب بندی کرد.
در دستگاه‌ها مولد برق نیز از پکینگ‌ نسوز گرافیت به منظور افزایش مقاومت و انعطاف سیستم فوق استفاده می‌شود.
از دیگر کاربرد‌های نخ آب بندی گرافیتی می‌توان به مواردی همچون استفاده در صنعت داروسازی، صنایع نفت‌و‌گاز و هر نوع محیط دیگری که با حرارت و فشار بالا درگیر هستند، اشاره کرد.

کلام آخر

پکینگ‌ گرافیتی یک نوع تجهیز فشرده و ساخته شده از گرافیت بسیار خالص است که تحمل حرارت و دماهای بالا تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد را دارد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که این تجهیز صنعتی به دلیل استحکام بسیار بالا برای صنایعی همچون پتروشیمی، نفت‌و‌گاز، صنعت تولید دارو و بسیاری از موارد دیگر قابل استفاده است.

 نام محصول

پکینگ‌ گرافیتی

( Graphite Packing )

 ویژگی در تولید انعطاف بالا و عایق گرما از بارز‌ترین ویژگی‌های تجهیز صنعتی فوق است.
 مشخصات پکینگ‌های گرافیتی در برابر گرما و فشار زیاد بسیار مستحکم است به طوریکه که توانایی تحمل دماهای بالا تا حدود ۸۰۰ درجه سانتی گراد را دارد. این تحهیز صنعتی می‌تواند در برابر مواد اسیدی، بازی و غیره از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و از نظر امنیتی هیچ مشکلی را به وجود نخواهد آورد.
 موارد استفاده از پکینگ‌های گرافیتی در صنایعی همچون پتروشیمی، نقت‌و‌گاز، مولد‌های برق، صنعت داروسازی و صنایع شیمیایی استفاده می‌شود.
 سایر توضیحات پکینگ حرارتی دارای دو نوع سیم‌دار و بدون سیم است که هر دو آن‌ها از مقاومت و استحکام بالایی در برابر گرما و فشار برخوردار هستند.

برش واترجت

محصولات شرکت آتراسیل

دفتر مرکزی:

آدرس : تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان کوه نور، خیابان سوم، پلاک ۲۱، واحد ۲
تلفن: ۰۲۱۸۸۱۷۴۷۶۵
فکس: ۰۲۱۸۸۵۳۹۰۷۲

ایمیل: info   @  atraseal.com

کارخانه :
ادرس: سیرجان، منطقه ویژه اقتصادی، بلوار سردار، قطعه ۳۳۳

ایزو 14001   ایزو 45001  ایزو 9001

واتساپتوئیتراینستاگرامفیس بوک

}